Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P51e68t16r 50Š89i22n34d86e47l40á51ř 8729466675264

Pokud policista třeba věděl, že je sprejer slabý na srdce, nepoužil proti němu zákonný donucovací prostředek (jako např. taser) a raději mu vrazil pár facek. A zakotvit tuto možnost do zákona, by bylo přímo ideální, neboť by se tím pokaždé přímo na místě vyřídily dvě mouchy jednou ranou. Druhou variantou by byla možnost zřízení funkce obecního kata, který by tyto sprejery pro výstrahu na náměstí za účasti přihlížejících občanů fackoval u špalku. A těm zvláště pak nepoučitelným sprejerům by kat mohl ve výchovném nástroji zvaném palečnice lámat palce (protože nádobka spreje se bez zdravého palce drží přece jen dost blbě). Jenže k naší škodě a aktivitám humanistů a jiných lidumilů byly u nás v Česku středověké tresty zrušeny, takže žádné mučení sprejerů se u nás zaručeně zatím konat nebude.

0/0
21.4.2017 10:26

J57a97n 29S25o40u17č93e68k 2151486178929

Souhlasím s Vámi, že policista rozhodně nemůže jen tak někomu uštědřit pár facek. V případě, že je zadržený agresivní může použít zákonem předepsané donucovací prostředky, mezi něž ale facky nepatří. Na druhou stranu ho z použití násilí může obvinit kdejaký nedůvěryhodný element a způsobit mu mnoho nepříjemností, postavení mimo službu s polovinou platu, popotahování po soudech třeba na celá léta. Takže zatímco má policista na dlouhou dobu o "zábavu" postaráno a musí dokazovat svoji nevinu, onen žalobce zůstává stále vysmátý. V takových případech křivého obvinění bych se přikláněl k hodně tvrdému postihu křivě obviňujícího. Neříkám, že je to tenhle případ, ale osobně věřím spíše policistovi.

0/0
21.4.2017 9:36

J88a49n 75P97a62v32e41l 8363542188976

Zatímco posprejování je relativně lehký přečin, za křivé obvinění je sazba až deset let (nejsem právník, takže nevím, kde se co počítá. Ale jak jsem pochopil, spíše to bude v tomto případě odsouzení až na tři roky). Takže by mu také ten úsměv mohl dost ztuhnout, nehledě k tomu, že by se na něm fízl mohl i slušně zahojit (pokud by se mu křivé obvinění dokázalo)

0/0
21.4.2017 10:13

J11a55r19o25s19l60a25v 22A66n87d69r11ý64s23e77k 6595504569989

Dobrý den všem diskutujícím. Děkuji za vaše názory. Když jsem pročítal diskuse na jiném serveru, bylo mi jasné, že změnit náhled na tento konkrétní případ nebude snadné, přesto jsem se o to pokusil. Podle příspěvků a plus mínusů vidím, že nepříliš úspěšně :-) (děkuji asi jedinému člověku, který to vidí podobně jako já, panu Pavlovi, za podporu). Pořád je to postavené tak, že je tu odporný sprejer a hrdinný policista, který mu statečně, skryt za svou moc úřední, nařezal, a že tak je to správně. Já si stále myslím, že pokud to policista udělal, není žádný hrdina který by si zasloužil pochvalu, ale pachatel trestného činu. Ale asi s většinovým názorem nic neudělám, no ale aspoň jsem to zkusil :-) Ale děkuji všem přispivatelům, že se diskuse vede slušně (až na pár lehce trollích výpadů, ale naprosto menšinových) a přeji vám všem hezký den.

+1/0
21.4.2017 7:55

R11u11d82a 29S44v46o70b42o88d49a 5155401714482

Dámy a pánové, v této společnosti chybí jedno základní. Léčba prací. Nechť je stanoveno, že za takovýto přestupek je automaticky týden s krumpáčem a lopatou po vyučování a nebo na úkor vlastní dovolené. A ať to určí třeba městský úřad. Věc je prokázaná, druhý den dopoledne může mít viník rozhodnutí v ruce a další nastoupit. Schválně, kolikrát si to zopakuje?

+1/0
21.4.2017 6:14

J98a28n 68P31a90v84e18l 8883362498156

Jestli jste si nevšiml, tak soud může ukládat obecně prospěšné práce v množství stovek hodin.

+1/0
21.4.2017 7:34

R29u48d21a 84S83v71o90b78o55d17a 5955271364732

že soud může nařídit, je mi jasné. Tady ale jde o krátkodobé, ale hlavně rychlé rozhodnutí. Na soud si může dotyčný počkat i pár let a kdo ví, jak se soudce vyspal.

0/0
21.4.2017 8:17

J78a48r28o35s71l61a56v 96A61n64d93r19ý38s58e71k 6895214739429

Dobrý den pane Svobodo, máte pravdu, že díky našim soudům, které jsou pomalé a zkostnatělé, se nedaří potlačit takové negativní jevy jako je sprejerství, protože chybí rychlá reakce.

0/0
21.4.2017 8:25

I23v25a97n 58M56a15r76e23k 6614268412

Policista v tomto případě R^

+3/0
20.4.2017 20:55

J12a10r42o56s22l45a89v 62A64n87d57r31ý85s56e89k 6735434419179

Dobrý večer pane Marku, oč je ten policista (pokud by to opravdu udělal, což nevíme, musím připomenout, aby mě někdo neobvinil, že jsem ho už odsoudil) lepší než ten sprejer? Jeden je hajzlík co páchá trestnou činnost, pokud mu ten druhý nafackoval při výslechu, je to taky hajzlík páchající trestnou činnost. A takovou policii už jsme tady kdysi měli, ti taky mohli všechno, já bych byl celkem nerad kdyby se vrátili.

0/−5
20.4.2017 21:09

M64a95r31i84e 22C58h79m88e70l30a93ř48o94v80á 8305616937759

Ta vaše podivná logika nějak kulhá. Jednou napíšete že to neměl dělat potom že do výsledků šetření je nevinen, potom že mohou i lhát ale "podprahově celkově vyplývá že předem odsuzujete toho policistu." Opsala jsem pana Šmerdu, protože to si myslím i já. Byl byste schopen pustit masového vrana na svobodu kvůli pohlavku a vzápětí křičet že trest smrti není humální protože se popraví nevinný. ;-)

+4/0
20.4.2017 20:52

J81a46r35o10s57l19a54v 65A92n22d12r66ý40s43e80k 6535604459799

Dobrý večer paní Chmelařová, vůbec jsem nepochopil co tím chcete říct. Já myslím, že jsem to v článku napsal naprosto jasně. Vám je zcela jedno, že by se policista dopustil něčeho nezákonného, pokud by to udělal, hlavně že by byl zmlácen nenáviděný sprejer. Věděl jsem, že názory davu toužícího po krvi budou převažovat, ale až takovou demagogii jsem nečekal.

0/0
20.4.2017 21:02

J25a29n 96S41i55n28n42r70e49i62c49h 6643935950961

Stacila by 1dusledna 100% financni odpovednost za poniceny majetek. U nezletilych sprejeru vymahatelna na rodicich. V pripade nevymahatelnosti obstaveni uctu, davek, zabaveni majetku a pod. Kde je tento zpusob zavedeny, sprejerstvi jako zazrakem vymizelo.

+3/0
20.4.2017 20:24

J61a94n 80P63a47v22e39l 8563652678866

A ona není?

Další člověk nepochopil, že není až tak důležitá výše trestu, jako co nejrychlejší vykonání spravedlnosti (a ne, facka od policajta sem nepatří, i když s ní můžeme morálně souhlasit)

0/−2
20.4.2017 20:44

J14o88s60e66f 50K29l84a80t 3779567833141

Myslím si,že zfetovaného(ožralého)sprejera má právo zfackovat každý,možná by to měla být občanská povinnost

+10/0
20.4.2017 17:33

J78a81r25o48s15l12a52v 56A17n69d42r81ý84s71e96k 6965674849729

Dobrý den pane Klate, a kdo bude rozhodovat o tom, kdo koho může zfackovat, nebo třeba rovnou zabít? Bude nějaká komise občanů, která bude posuzovat, že vy, když oslavujete a trochu si dáte, jste v pohodě a toto individuum už pilo přespříliš a navíc je divně oblečený, tak zaslouží nařezat? Budeme preventivně mlátit ty, co si v drogerii kupují sprej? Promiňte mi ten sarkasmus, ale váš názor mi přijde hodně ujetý.

0/−4
20.4.2017 18:26

J41o72s68e24f 52K19l81a21t 3299797223271

Vy jste se do toho pane Andrýsku nějak moc zazobnul.Není tam bližší příbuzenský vztah?(syn)

+4/0
20.4.2017 18:29

J50a76r89o12s81l32a73v 34A53n22d21r78ý43s55e77k 6805774329869

To těžko pane Klate :-). Jen mě zajímalo, jak moc si za tímto podivným názorem stojíte.

0/−2
20.4.2017 18:38

P23a91v82e52l 41V20é66b71r 5389322892321

Lepší pár facek na místě, než dvě hodiny kecání potom.

+9/0
20.4.2017 16:32

J75a94n 52P90a14v94e69l 8253742928606

Možná, ale od osoby co na to má právo. Což policajt rozhodně není.

+1/−5
20.4.2017 16:36

P28a28v60e88l 80V95é41b10r 5439962922971

Kdežto stříkat těžko smytelné barvy na fasádu má právo kde kdo...

+11/0
20.4.2017 16:40

J34a66n 33P58a91v24e59l 8453112638896

Víte co je možná nejhorší? Rozhořčený občan. Rozhořčený občan volající po pořádku byl základ věšení při Lynchi, byl to základ vlády Hitlera, Stalina a jiných zrůd. Byl základem komunistické diktatury v Čechách.

A vždy to myslel dobře ...

0/−6
20.4.2017 16:47

P45a83v90e64l 72V85é17b16r 5219302412641

Tam, kde není spravedlivá ruka zákona, tam nastupuje Lynch. A neohánějte se Hitlerem, či Stalinem. Lynch byl i jindy a jinde...

+4/0
20.4.2017 17:39

J34a79n 30P85a74v96e32l 8563342818956

A tady nebyla ruka zákona (bez dvojsmyslů)?

0/−1
20.4.2017 18:30

P27a34v80e45l 77V11é24b57r 5589642372251

A tady byl Lynch?

+1/0
20.4.2017 18:49

J15a89n 41P67a24v35e90l 8803772928126

Tady byla facka od člověka, který má v popisu práce bránit zákon. Zatímco od jiného by to byl asi přestupek (nejsem právnik), policajt, díky tomu, že má obrovské pravomoci, musí být také náležitě kontrolován.

0/−1
20.4.2017 19:02

P98a77v70e37l 84V47é78b16r 5649622862721

Jste zjevně zastáncem právního formalismu: Litera zákona, dle vás, musí být dodržena bez ohledu na (případný) smysl zákona: Smyslem zákona by měla být např. ochrana majetku a zamezení dalších škod, a z tohoto hlediska je facka na místě vůbec nejúčinnějším (a nejméně stresujícím) prostředkem. Přesto budete, z hlediska dodržení litery zákona, trvat na potrestání policisty, který účinně zasáhl na místě.

Na druhé straně zcela určitě obhajujete policistu, který, ač nebyl zrovna ve službě, pomocí chvatů a pout zpacifikoval občana, který se dopustil krutého zločiny přejití křižovatky 5 sec před naskočením zelené, když v dohledu nebylo žádné auto (tento případ před časem proběhl tiskem).

0/0
21.4.2017 7:17

J40a91n 49P39a15v95e71l 8813102958646

Právo má vykonávat ten, kdo na to má právo a trest má být podle zákona. Jestliže se trest každý začne vykonávat sám, dostaneme se k šikaně a chaosu. Přečtěte si něco o Standfordském vězeňském experimentu. Tenhle a mnohé další psychologické experimenty nám jasně říkají, proč musí být moc lidí, co mají určité pravomoci, omezena a hlídána.

Ve druhém případě plácáte šílené ptákoviny. Stejně jako někteří lidé tvrdí že autobusák byl odsouzen za přikreslení tykadélek, tak tady jde o stejnou věc. Ten policajt ho nepacifikoval za přejití křižovatky na červenou, ale proto, že kašlal na zákonnou výzvu policajta, který se mu dle zákona prokázal. Tvrdit, že ho pacifikoval kvůli přejití křižovatky, by bylo říct, že mě poslali na doživotí kvůli nedodržení rychlosti o 20 km/h (a vynechat, že jsem nezastavil na výzvu, při útěku sejmul školku, v kufru jsem měl kilo heroinu a něco z toho i v žilách)

0/0
21.4.2017 7:43

D24a95n42i38e17l31a 43P10r28o33c31h80á67z16k72o39v19á 3798571720627

Pořád je to pouze "údajně", takže komu věřit? opilci, který ničil cizí majetek a nebo policistovi. Vykonávat práci policajta jistě není v dnešní době žádná výhra. Každý zloděj, opilec si může něco vymyslet, potvrdí mu to další kámoš zloděj, opilec a policajt půjde k soudu. V našem absurdistánu nikdy neví, jak dopadne.:-(

+8/0
20.4.2017 16:03

J27a26n 11P74a73v94e85l 8843152218126

Nemyslím si že by byl článek o tom, komu věřit či o těžkém životu fízlů.

0/−4
20.4.2017 16:37

P12e23t55r 41T51o18m70e84k 1306612680491

A když ho chytím já, jak mi sprejuje vrata. Můžu mu rovnou nabančit nebo ne?

+3/0
20.4.2017 15:56

J18a20n 81P32a41v65e61l 8123512338116

Můžete, pokud Vás nikdo nechytí (respektive, nedokáže Vám to ;-) )

0/0
20.4.2017 16:38

M96i78r41o63s43l35a57v 25B22u22č29e78k 6533593411874

Od věky věků se lépe koná destrukce. Neviděl jsem žádného opilce, který by natřel lavičku, postavil odpadkový koš na své místo ... Lze v paneláku sousedovi ukrást rohožku - Nic jsem neměl - neinvestoval - hle, už vlastním ! Sprejerství na cizím majetku je zvláštní úchylost, kdy nejprve musím investovat - barvy a pak jít pášit ! Chápal bych ještě, že jde o umělecká díla, kdyby vlastní domek - vlastní obývák - zahrada s kurníkem, ap., byla posprejována ! Umělec již nemá plochu - tedy vyráží ... Policitta se pak v zásadě neprovinil - naplnlil svůj slib - Dal mu přes hubu - POMÁHÁ - jemu a CHRÁNÍ - majitele fasády a nás od pohledu na příšernosti ! ... Lépe krást rohožky ...:-)

+3/0
20.4.2017 15:34

Z10b18y71n51ě11k 57H75l92á63s90n72ý 3534287525189

To je tak, když tresty, pokuď vůbec jsou, jsou směšné a neůčinné. To pak občas někdo vypění. Ne, policista ho fackovat neměl, ale tomu hajzlíkovi bych udělal život hodně těžkej, což žadnej soudce nedopustí, a tak za půl roku bude hajzlík zase někde malovat. :-/

+2/0
20.4.2017 13:13

P59e77t21r 58P61a20c54k36a 4599729455561

Vážený pane, je vidět, že vám nikdy nikdo neposprejoval plot, nebo nedej bože fasádu. To když se vám stane, tak by jste i ruce přerážel.

+6/0
20.4.2017 12:45

J36a88r41o37s72l10a77v 61A92n78d81r10ý48s12e47k 6985524629149

Dobrý den pane Packo, to máte pravdu, ale pokud bych byl policista ve výkonu služby, musel bych toto nutkání ovládnout.

+1/−2
20.4.2017 12:48

J96a68n 13P68a10v41e11l 8783772558816

Policajt má obrovské, skutečně obrovské pravomoci nad Vámi. Tudíž jeho kontrola musí být odpovídající. Jinak se dostaneme k tomu, že moc korumpuje.

0/−1
20.4.2017 16:39
Foto

V22l78a64d11i49m14í31r 62K10r53o49u90p25a 8797958211202

Taková facka ve správnou chvíli dokáže více, než cokoliv jiného. Vsadím se, že chudák malý sprejer profackovaný si příště dobře rozmyslí, jaký a kde ničit majetek. za mě polda palec hore.

+17/0
20.4.2017 11:50

J58a71r54o83s96l67a48v 86A33n29d41r94ý70s31e10k 6155214669129

Dobrý den pane Kroupo, na serveru kde jsem o této kauze četl, měli všichni podobné názory jako vy, tak jsem se je tady v tomto článku pokoušel trochu jejich podivnou logiku narušit. Copak se nikdo nedokáže oprostit od toho že sprejer byl zřejmě hajzlík a posuzovat pouze to, jestli má právo ho policista zmlátit nebo ne?

+2/−2
20.4.2017 12:02
Foto

J45i46ř62í 43H76e88r62m60á56n76e86k 4886132302900

Ani já se od toho neoprostím. Občas mě taky svrbí ruka.

+4/0
20.4.2017 12:16

M29o15n10i96k24a 20R26o23l26l83o89v66á 5383312496855

Pár facek frajirkovi určitě neublížilo.A věřím,že si o ně koledoval.Takže i já se zastanu policajta.

+13/0
20.4.2017 10:47

J14a22r93o75s72l95a37v 76A94n44d17r90ý20s45e40k 6375744799119

Dobrý den paní Rollová, děkuji za názor. Ale přesně proto jsem tam vsunul tu část, začínající slovy představte si... tak si představte, že jste na té policii vy.

0/−3
20.4.2017 10:57

M93o15n23i51k91a 28R33o46l59l86o31v33á 5383172906815

Dobrý den.Myslíte,že pokud si nebudu vyskakovat slovně,fyzicky,takže mi,nebo komukoli jinému hrozí násilí ze strany policie?Kdyby mi přišel syn domů a brečel,že mu policajt dal facku za sprejovani,tak mu ještě přidám.Jenže my máme děti vychovane........

+11/0
20.4.2017 11:04

J75a19r54o27s33l76a33v 11A79n12d34r13ý79s53e62k 6915574299549

Jenže on to nesmí udělat ani když budete slovně vyskakovat (pokud fyzicky, tak se samozřejmě bránit musí, ale to by asi nedělal fackami). A opravdu by jste synovi zmlácenému policií ještě přidala? A řekl bych, že i děti vychované se mohou stát sprejery nebo provést něco co je dostane do střetu se zákonem.

+1/−6
20.4.2017 11:10

M80o90n70i11k56a 49R58o77l89l72o20v78á 5833292626645

Pár facek není mlácení.A jo,přidala.Několikrát syna stavěli v.autě,nikdy neměl žádný problém,možná i proto,že se choval slušně,tudíž byli slušní i policajti.

+9/0
20.4.2017 11:19

J28a29r61o77s26l80a22v 70A88n93d29r65ý16s33e39k 6755184629209

Ale já netvrdím, že policie jen hledá příležitosti k mlácení lidí, většina policistů je nepochybně slušná a dělá dobře svou práci. Takže to, že váš syn při setkání s policií neměl problém, je naprosto přirozené. Ale na základě vašich příspěvků jsem si uvědomil jednu věc: špatně jsem popsal projednávanou kauzu, neuvedl jsem že poškozený uvádí, že mu policista fackami prorazil ušní bubínek. To už je sakra mlácení. Ale to jste nemohla vědět, takže děkuji, že jste mě k tomu přivedla, do článku to ještě doplním.

+1/−3
20.4.2017 11:28

J90i14ř17í 97J77i73r98o42u37d69e32k 8506829274874

Důkazní břemeno je na ,,poškozeném". Nebude asi jednoduché prokázat, že mu úraz ucha způsobil žalovaný policista;-)

0/0
20.4.2017 11:43
Foto

J44i71ř94í 51H37e98r77m98á22n62e29k 4926712652430

Pane Jiroudku, to vůbec není pravda. To si pletete s občanskoprávním řízením.

V trestní řízení poškozený nesmí lhát. Toť vše. Žádné jiné břemeno nemá.

0/0
20.4.2017 12:17

J43i70ř31í 19J70i59r20o31u82d14e27k 8486839114664

I v trestním řízení musí žalující strana předložit RELEVANTNÍ důkazy!

0/0
20.4.2017 13:32

Z52d46e48n27ě88k 66Š80m65e34r20d22a 6150941451580

Tak to klidně doplnit můžete, ale trochu se zamyslete. U případu jste nebyl, žádné relevantní informace nemáte a věříte jedné straně "konfliktu". Ožralí sprejeři mohli také lhát, ne? Ale Vy už máte jasno, kdo je viník.

+3/−1
20.4.2017 11:49



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.