Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K55a57m51i47l 70S16e93d11l38á38č78e52k 1426759196521

Jinak EU nebude dělat nic. Není, co by dělala. Docela by mě ale zajímalo, co bude dělat ČR po zjištění, že např. Luncheon meat Tulip je vyrobený z drůbežího separátu, a tedy není dodržena vyhláška.

0/0
13.7.2017 2:06

P81e13t64r 26K40r69o28p37á90č40e96k 9719380279432

Tak jsem se podíval na výskledky toho testu (ke stažení zde: http://eagri.cz/public/web/file/541589/Testovani_kvality_vyrobku_stejnych_obchodnich_znacek_prodavanych_v_CR_a_okolnich_statech_EU.pptx) a s výjímkou lančmítu a rybích prstů (o tom lančmmítu se píše už několik let, nikdy jsem ho sice ještě neviděl, ale musí se snad jednat o nejprodávanější potravinu u nás, podle těch ohlasů) se nejedná o nic zásadního. Ano, složení je jiné, ale nedá se říct, že u nás vždy méně kvalitní (u některých výrobků je to dokonce naopak). Prostě jiné. A tlačit na výrobce legislativně je nesmysl. Udělají jiný obal, složení zůstane stejné, ale vyžádá si to další náklady a zdražení u nás.

0/0
12.7.2017 10:01

K51a18m35i66l 56S56e97d92l52á49č47e44k 1896329876661

Tak to bylo zřejmé už z vyjádření VŠCHT. Jenomže pan ministr do toho vložil politický kapitál, tak teď prostě pokračuje v nastoupené linii. Je to prostě bojovník. Nejdříve bojoval za české zemědělce a potravináře a vybojoval jim seznamy na dveře maloobchodních prodejen. No bylo to fiasko (jinak to dopadnout nemohlo), tak teď bojuje zase za spotřebitele.

0/0
12.7.2017 10:13
Foto

V11á56c18l64a57v 43C38h21u98c10h53m54a 6285661568666

Volby jsou za dveřmi, tak se ti bojovníci za naše domnělá práva rojí. ;-)

0/0
12.7.2017 10:35

K48a15m90i85l 41S29e10d86l34á69č35e14k 1416699736821

Tak samozřejmě. :-)

Ke cti (zároveň i necti) pana ministra je ale potřeba dodat, že ty svoje boje vymýšlí tak nějak po celou dobu, co je ve funkci.

0/0
12.7.2017 10:46

J71a72r50o15s89l21a51v 65A76n16d65r68ý31s38e66k 6475174779699

Dobrý den, děkuji všem diskutujícím za jejich příspěvky. Nestíhám se vyjádřit k jednotlivým příspěvkům, tak obecně k nejčastějším námitkám: Mám číst etikety a nekupovat hnusy - etikety čtu, mám přehled co není zrovna zdravé a to nekupuji, ale to mi tady nepomůže. Problém je v tomto: do obalu od známého a kvalitního výrobku se pro náš trh dává něco nekvalitního. Já si to kupuji proto, že to je známá značka, tak i když čtu etiketu nepomůže mi to (protože nemám srovnávací etiketu třeba z Německého obchodu, takže nevím, že mi to bude asi chutnat méně). Je to podvod na kupujícím, který kupující nemá šanci odhalit. Že třeba český Ariel pere o 20% méně nemám šanci zjistit, koupím si ten prášek protože je známý kvalitou, takže mě podvedli. A je to rozdíl mezi zeměmi EU, proto by to měli řešit úřadové EU (kdyby se takto prodával výrobek rozdílené kvality v Praze 5 a Praze 6 bylo by to asi na magistrátu Prahy nebo na vládě ČR, aby s tím něco dělali), ale nenavrhuji žádné regulace, povinně stejné ceny nebo něco podobného z čeho jsem tu občas obviňován. Jen prostě ať je v obalu od známé značky to stejné, co v jiné zemi (kde ji právě ten kvalitní obsah proslavil, ne to co do toho dávají pro nás). Jinak je to podvod. A nechci přicházet na to, že si to nemám kupovat metodou pokus omyl (vím, že Milka je kvalitní čokoláda, má takovou pověst všude v zahraničí, koupím ji v ČR a ona se nedá žrát, příště už sice nekoupím, ale chytili mě na její dobrou pověst, peníze utraceny, byl jsem podveden). Dobře to přiblížila ve svém příspěvku níže paní Zbubnová. Přeji všem hezký den.

+1/0
12.7.2017 9:16
Foto

V16á59c24l26a94v 66C95h22u90c65h31m55a 6395771258876

Znovu opakuji, regulaci trhu má a má mít jedině zákazník. Stát by měl řešit pouze závadné zboží. Souhlasím s tím, že někdy je to problém a že se můžeme cítit podvedeni, preference trhu jako celku nemusí vždy odpovídat preferencím osobním. Ale takový trh prostě je. Není jeho vina, že se nedokážeme smířit s tím, že ostatní ten trh utvářejí jinak, než by se nám osobně líbilo. Když čtu ty stesky na odpadkový koš Evropy, říkám si že člověk který by vzal náklaďák zajel do Němec, nakoupil tam to kvalitní a levné zboží a prodal jej pak u nás, by na našem nekvalitním a předraženém trhu musel vydělat majlant. Proč tomu tak není a místo toho se u nás vydělává na prošlém zboží? Není to proto, že opravdu jsme tím odpadkovým košem? Tak zkusme jím nebýt. Cesta k tomu není v nějakých nařízeních, ale v naší peněžence a našem výběru.

A když pořád uvádíte tu Milku .... čas od času jsem měl možnost ochutnat tu bájnou švýcarskou čokoládu, ne koupenou u nás, ale ve Švýcarsku. A musím říct, že na našem trhu najdu kvalitnější. Jen musím o kvalitu stát.

0/0
12.7.2017 9:33

J79a59r77o95s41l55a76v 68A45n61d14r74ý43s13e13k 6585114909589

Pane Chuchmo, já s vámi souhlasím v tom co píšete, ale tohle není to, co pranýřuji ve svém příspěvku. Kvalita ať je rozdílná, trh ať se vyvíjí v každé zemi jak chce, ale v případě rozdílné kvality u známé značky je to jen prostý podvod, v podstatě na úrovni padělání třeba známých značek oblečení, jen to nepadělá někdo jiný ale sama prodávající firma. (A k té Milce: vozil jsem ji z Německa do svého obchodu a byla opravdu lepší, tady stála v té době cca 25 Kč, v Německu byla za 0,4 E, byla první prodaná, takže i dneska by se to tak asi dalo dělat. A dokonce už jsem viděl obchod, který se na vývěsním štítu chlubil, že má zboží z Německa)

0/0
12.7.2017 9:44
Foto

V94á90c23l71a19v 57C65h74u96c41h53m61a 6935871348626

Byla první prodaná ... možná by byla první prodaná i kdybyste prodával tu českou ve stejném obalu. Reklama a obal dokáže divy. Dokonce změnit vnímání chuti. ;-)

Ano, já už taky našel eshop, který prodává zboží z Německa. Ale abych pravdu řekl, nejsem ochoten zaplatit o 50% vyšší ceny, za to, že mi někdo napíše, že dováží z Německa. Na mně nějak placebo efekt "švýcarských léků" nefunguje. ;-)

0/0
12.7.2017 9:50

K87a15m86i21l 21S67e10d54l85á19č40e46k 1926349776921

Šíří se taková představa, že kdyby se chtělo, tak by se v ČR prodávaly výrobky stejné kvality a za stejnou cenu jako v Německu (že prý jsou u nás ty výrobky horší a dražší).

Tak jak to, že dodnes nikdo neporadil žádné větší firmě nebo řetězci, aby to tak udělala. Představte si, jaké by to bylo terno. Veškerá konkurence by té firmě pak koukala jenom zpovzdálí na záda.

Jelikož se to nestalo, tak to má asi svoje důvody. Buď to vzhledem k podmínkám není možné (DPH, velikost trhu, náklady spojené s regulacemi, atd.) nebo je to SPIKNUTÍ. Ke které variantě se kloníte?

0/0
12.7.2017 10:00

K45a88m89i34l 90S53e90d84l30á86č75e23k 1586529736371

1. kupujete si nějaký výrobek a jste s ním spokojený (složení, chuť). Ve chvíli, kdy zjistíte, že má v Belgii jiné složení, tak Vám chutnat přestane?

2. pokud velká firma dodává někam výrobek v neobvyklém složení, v důsledku čehož tam ten výrobek zákazníkům méně chutná, PAK JE SAMA PROTI SOBĚ.

Pravděpodobně k rozdílným složením (což je často nikoliv Západ/Východ, ale klidně pro každou jednotlivou zemi) tedy ten výrobce přistupuje z nějakých racionálních důvodů (nikoliv kvůli pohrdání Čechem). Buď by v "původním" složení nebyl schopen výrobek dodávat za dobře prodejnou cenu, nebo skutečně přistupuje k chuťovým preferencím právě proto, aby se výrobek prodával co nejvíc. Nebo kombinace obojího. Ten výrobce chce co nejvíce vydělat a to v KAŽDÉ zemi.

3. i kdyby opravdu EU přistoupila k nějaké regulaci typu: stejný obal = stejný výrobek, tak by to stejně vůbec nic NEŘEŠILO.

Nechme stranou, že ve skutečnosti ty obaly stejné téměř nikdy nejsou. Krásný příklad byly ty rybí prsty, které držel pan ministr na té tiskové konferenci. Evidentně ty obaly stejné nebyly, i když on to prezentoval tak, že stejné jsou.

Nefungovaly by ty naivní sny některých lidí, jak by se na obal napsalo "východní edice" nebo něco podobného. Jednoduchý příklad třeba s tím Persilem. V Německu by se prodávala krabice pracího prášku Persil special, zatímco v ČR by se prodávala krabice pracího prášku Persil extra a ve Španělsku to bude prací prášek Persil super.

Přeji hodně štěstí při snaze si zapamatovat všechny varianty. ;-)

0/0
12.7.2017 9:43

J49a78r35m64i65l11a 67M69a10r68e79š33o36v77á 1984828810116

Samozřejmě. Hlavně, že rum a pomazánkové máslo se museli přejmenovat, nejde přece o máslo, že?.

Nechápu, proč by pro náš trh měl mít třeba Ariel jiné-horší složení.Tak ať to nazvou jinak , třeba Ariel 2 a dovážejí sem Ariel, plus Ariel 2 a každý si vybere podle ceny a uvážení . Ale to by se výrobci nevyplatilo tolik co podvod...

0/0
12.7.2017 9:57

K87a66m48i55l 36S33e49d84l52á50č67e41k 1736619816611

Psal jsem to výše. Bude se v Německu prodávat Ariel super a u nás Ariel extra. Nijak si nepomůžete.

0/0
12.7.2017 10:01

J47a19r51m75i15l78a 50M43a96r67e14š15o41v78á 1294448480956

To by mi ale nevadilo až tolik, pokud i zde v ČR by byl k dostání dražší dejme tomu Ariel super a jeho levnější varianta Ariel extra.Byla by přiznaná barva, fér hra.

Pokud je tady něco méně kvalitního se stejným názvem, tak je to sakra špatně.Vlastně vůbec nechápu, jak je to možné.

0/0
12.7.2017 10:12

K70a21m89i39l 36S58e59d86l60á33č72e41k 1646739916561

Přiznané by bylo kulové. Běžný zákazník by to stejně nerozlišil, nemluvě o tom, že když se bude u nás prodávat Ariel extra, tak to bude prostě "ten" Ariel. Reálně to pro zákazníka přece nebude žádný rozdíl, jestli je ve všech obchodech Ariel nebo Ariel extra.

Koneckonců už dnes mají ty prášky většinou nějaké "podnázvy" a to nemluvím o x počtu variant velikosti balení (40 praní, 60 praní, 74 praní, 4,25 kg,....).

Pokud sem výrobce nechce dodávat lepší variantu, tak k tomu asi má důvod. Nebude tedy tu variantu dodávat ani pod jiným názvem. Nebo myslíte, že generální ředitel masturbuje nad představou, jak to těm Čechům nandal?

0/0
12.7.2017 10:19

V58o64k44o85u39n 75V76l18a29d77i73m62i34r 8282778369758

Ten Ariel super by nikdo nekupoval, protoze pro Cecha je rozhodujici cena a ne kvalita. Kdyby tomu bylo naopak, uz davno by ty nahrazky z rekalu zmizely.

0/0
12.7.2017 12:45
Foto

V10á69c34l13a82v 74C65h46u38c12h41m24a 6295931508806

A proč si myslíte že si budete moct vybrat, když se k nám bude dovážet furt stejné zboží, ale s jiným obalem nebo názvem?

0/0
12.7.2017 10:06

M23i11l92e68n48a 36N45o18v16a63n70s22k30a 4832287199539

Ano, EU nebude dělat nic . Vždyť přece již teď hovoří o dvourychlostní (rozuměj privilegované a diskriminované) Evropě. A různou kvalitu potravin by nevyřešilo ani přijetí Eura, kdy nám přátelé z Lidového domu snaží tvrdit, že zavedení Eura by nás dostalo do privilegovaného jádra. Ba ani přijetí 100tisíc migrantů by kvalitu potravin nezměnilo. Jsme ti, kterým se diktuje, ale práva ozvat se nemají žádná. EURv

+1/0
12.7.2017 9:02
Foto

V46á24c92l78a54v 64C95h94u58c93h67m69a 6545581648526

Je jen dobře, že už i někteří představitelé EU si začínají uvědomovat, že rovnostářství dlouhodobě prostě nefunguje. Že vede pouze k tomu, že se celá společnost propadá na čím dál nižší úroveň.

Právo se ozvat samozřejmě máte a ozývejte se, ale tam kde je to smysluplné a účinné.

0/−1
12.7.2017 9:38

M77i16l19e33n88a 60N16o90v78a47n85s79k16a 4522707429869

Myslíte, že představitelé EU taky někdy pochopí, že integrovat neintegrovatelné, či diktovat co má kdo dělat, je nesmysl?

0/0
12.7.2017 10:07
Foto

V65á63c50l71a74v 13C77h14u17c41h44m66a 6705301838636

Dokud bude dostatek lidí, kteří budou toužit po integraci neintegrovatelných a po tom, aby je úředníci vodili za ručičku, tak těžko.

0/0
12.7.2017 10:38

V69o58k51o41u52n 88V95l51a28d74i76m60i88r 8622248369968

Opravdu nedava. Ta integrace Cechu se take jaksi moc nedari.

0/0
12.7.2017 12:47

E48d69u93a93r92d 36B73r65e44j92c19h87a 7258123855963

Že patříme v rámci EU do druhé kategorie? Tak za to si můžeme jen sami a nemá cenu plakat nad rozlitým mlékem. Dokud tam budeme vysílat v tuzemsku nepoužitelné politiky (Špidla, Jourová a všichni ostatní europoslanci) a pokud se budeme tvářit, že se nás problémy ostatních zemí (uprchlíci, euro) netýkají, pak si to jen zasloužíme.EU

0/0
12.7.2017 7:38

V26á91c25l73a92v 27K70o68p57ř45i10v47a 1434210965531

Složení máte na obalu. Pokud neodpovídá, jsou mechanismy, jak výrobce postihnout. Jinak to prostě nekupujte. Na jednu stranu imrvere kritizujete unii, jak vám d o všeho strká nos a ještě vás má učit nakupovat? Ochrana spotřebitele je na vysoké úrovni.

0/0
12.7.2017 6:23

M29i64c83h32a67e70l54a 84S58p24á81l29e47n15k28o37v43á 8494903184936

Je jen jediná cesta - nekupujte to. Zvlášť když víte, o jaké výrobky se jedná. Dokud budou Češi kupovat nekvalitní potraviny, tak je budou mít na svém trhu. Vždycky je alternativa, doba, kdy jsme měli k dispozici jedno máslo, jeden jogurt... už je dávno pryč. Já chápu, že to cítíte jako nespravedlnost, ale spoléhat se na úředníka v Bruselu, je naivní.

Dlouhou dobu se o tom problému mluví, včetně uvedení konkrétních výrobků anebo výrobců, které české spotřebitele šidí. Nenechme si to líbit, ukažme jim vztyčený prostředník a NEKUPUJME ten hnus.

0/0
12.7.2017 3:29

G71e22o26r12g32e 49H17o77l59y 3833244544

Mozna k tomu zlepseni nalady bude dobra tahle cokolada:

https://tenplay.com.au/news/national/july-2017/fears-over-new-chocolate-drug-targeted-at-teens

0/0
12.7.2017 2:56

I13v69a87n67a 46Z15b17u96b52n60o76v24á 7471291496

Nemůžu pochopit ty přihlouplé výkřiky - prý máte si číst popisky... a to jako proč?!!! Proč omlouváte to, že vás někdo ošidil a šidí dál? Když má výrobek stejný obal a stejného výrobce, tedy vypadá stejně, tak má mít taky stejný obsah, nebo je to podvod. Takhle jednoduchou věc že by tu tolik lidí nedokázalo pochopit? Až si koupíte skleněnou láhev známého tvaru s červenou etiketou a nápisem COCA-COLA a napijete se z ní močůvky, napadne vás jako první Jééé ahááá všechno je v pořádku jen já hlupák jsem si měl přece přečíst etiketu, kde mám lupu, jo ano, no jo fakt, píšou to tu, tak teda dobrý, je to v pořádku.... anebo vás spíš napadne Podvedli mě, tohle měla být kokakola!!!! No teda jestli vás napadne spíš to první, tak pánbůh s námi.... a to že tu močůvku po prvním loku nepoznáte, i když tam je, o to je to horší!

+2/0
12.7.2017 0:23
Foto

V67á49c62l28a65v 93C83h40u95c46h26m59a 6735121348806

Proč? Protože mě zajímá co si za své peníze kupuji. Pokud vás to nezajímá a rozčilujete se až když se v novinách dočtete, že Němci dávají přednost kvalitnějším potravinám, pak prezentujete jen vlastní hloupost.

0/0
12.7.2017 9:41

J98a43r10o97s47l77a73v 25A82n96d34r63ý75s75e98k 6515584479829

Pane Chuchmo, očividně jste se nezamyslel nad tím, co paní Zbubnová napsala. Přesně totiž vystihla o co v celé této kauze jde. Oponujete ji v něčem jiném. A nechcete mě snad tvrdit, že když si koupíte někde Coca Colu, že nejdříve studujete pečlivě složení, že ne? A pokud ano, tak vězte, že drtivá většina lidí to nedělá.

0/0
12.7.2017 9:55
Foto

V95á60c49l24a56v 65C90h23u52c63h18m81a 6435761838766

Už jsem vám to psal jinde. Ano, já se vždycky u Coca Coly podívám na složení, protože vím, že ne vždy byla na našem trhu ta s cukrem. A proč? Viz příspěvek pod paní Zbubnovou.

0/0
12.7.2017 10:11
Foto

V72á88c80l65a71v 88C23h14u19c38h91m27a 6535811188766

Ale i kdyby měl pan Jurečka pravdu, tak co by jako měla EU udělat? Nařídit firmám ať na trh dodávají zboží, které je na něm neprodejné? Opravdu jste tak velký zastánce regulace trhu? Opravdu chcete na trhu to, co zde bylo před více než 30 lety? Nedávno jste tu myslím hřímal proti nesmyslnému zákazu kouření. V čem by zákaz přizpůsobení výrobku trhu byl jiný? Byl by to stejný nesmysl.

+1/−1
11.7.2017 19:43

J39a35r49o14s35l54a28v 41A75n88d60r20ý72s68e42k 6455324929909

Složení výrobku pro český a ostatní trhy EU by mělo být stejné. Jednou je to konkrétně identifikovatelný výrobek s určitým názvem (mnohdy známým a ke koupi tudíž svádějícím), tak není důvod, aby pro jednu zemi měl jiné složení než pro druhou, to spotřebitele mate a klame.

+3/0
11.7.2017 19:59
Foto

V73á29c22l43a91v 34C94h94u24c88h12m62a 6415901488496

Proč by mělo zboží na různých trzích být stejné? Copak jsou i stejní zákazníci? Zvykněme si koukat se na to co kupujeme a nespoléhat se, že stát nám zařídí, že budeme vždycky spokojeni. Vám se přeci nelíbí státní regulace. Nebo je tomu jinak? Že se vám nelíbí jen tehdy, když to vyhovuje vám osobně? V čem se potom lišíte od těch které jste tu kritizoval v článcích o kouření?

0/0
11.7.2017 20:03

J96a53r90o85s98l69a68v 32A78n63d27r18ý94s48e88k 6645214909689

Vy mě to kouření nějak nemůžete zapomenout :-). Zboží stejné značky se stejným obalem by mělo být stejné, není důvod proč by mělo být jiné. V tomto váš argument, že se trh přizpůsobuje naší potřebě levnějších potravin trochu kulhá, protože ono to levné není, je to stejně drahé ne-li dražší, jen si kupujeme šmejd v domnění, že je to kvalita, protože název toho výrobku kvalitu reprezentuje.

+2/0
11.7.2017 20:15
Foto

V37á41c80l58a27v 36C84h59u18c95h34m42a 6125771308526

Já se při nakupování řídím složením výrobku. Je pro mně důležitější než název. A netrpím depresí z toho, že si někdo někde na světě může koupit nějaký výrobek nějak výhodněji. Vy snad chcete aby výrobky na celém světě byly stejné a stejné ceny? Takový svět se nám tu kdysi pokoušeli bolševici vybudovat. Jak to dopadlo víme. Nikde nešla kvalita nahoru, ale vytrvale klesala.

0/0
11.7.2017 20:19
Foto

V80á20c12l31a45v 86C41h83u73c97h20m45a 6155911768296

A to kouření připomínám jen proto, že mi vadí lidi, kteří nejsou konzistentní ve svých názorech, ale upravují je podle osobních preferencí. EU nemusíte, ale tady se zákroku EU dovoláváte. Voláte po volném a svobodném trhu, ale tady byste jej rád zreguloval k obrazu svému.

0/0
11.7.2017 20:48

J39a23r28o95s26l43a87v 64A62n81d37r48ý14s65e17k 6725884559219

Ano, volám po svobodném trhu, nejlépe úplně bez EU. A ani v tomto článku nenabádám k nějaké regulaci. Ale tohle, spravedlnost pro všechny a stejné podmínky pro všechny je to o co by se ta EU, když už ji tu máme a patříme tam, měla starat předně. Protože, to co provádí při rozdílném složení výroku stejné značky pro každý trh je vlastně podvod.

0/0
11.7.2017 21:04
Foto

V44á81c77l49a41v 25C46h69u62c73h12m32a 6695901688346

Schválně jsem si to znovu přečet. Máte pravdu ... přímo nenabádáte, že by EU něco měla dělat. Jen si stýskáte, že EU nic nedělá. ;-)

A že jíte maso bez masa, čokoládu nečokoládu a pijete europivo, které pravděpodobně za pivo nepovažujete.

A tak se na závěr ptám. Proč to děláte? Já žiju ve stejné zemi jako vy, výběr mám nejspíš horší než vy, finančně na tom asi taky budu hůř než vy a přesto si mohu dopřát maso, kvalitní čokoládu a místo piva si dám raději dobré víno nebo fernet.

0/0
11.7.2017 21:22

J38a87r73o41s45l37a33v 80A14n71d93r24ý21s33e17k 6235444109189

Pane Chuchmo, pokud si budete chtít dát něco vámi oblíbeného, třeba to pivo, tak si je koupíte a moc by se vám nelíbilo kdyby vaše oblíbená značka, váš konkrétní oblíbený typ piva. se jednou dala pít a jednou ne, jen podle toho jestli jste ji koupil v okrese Pardubice nebo Hradec Králové. O tom to celé je. A proto sedíme nad talíři blivajzů než je vyhodíme a třeba už nikdy nekoupíme, ale koupili jsme, protože jsme mysleli, že se v tom obale skrývá naše oblíbená pochoutka. Ale koupili jsme ji jinde než minule, tak máme smůlu, cítíme se podvedeni a vyhodili jsme peníze, ale podle vás je to v pořádku.

+1/0
11.7.2017 21:30
Foto

V93á10c34l54a64v 79C15h64u82c57h20m42a 6335911418106

Netvrdím, že je to v pořádku. Naštve mě to stejně jako vás a od daného výrobce už si stejný výrobek nekoupím. Mohl bych vám vyjmenovat desítky českých výrobků, u kterých už jsem se tak zachoval. Jsem prostě pro maximální svobodu a respektuji, že výrobce se přizpůsobil ostatním zákazníkům, kteří mu zajišťovali větší tržby než já. Tak totiž funguje trh a jakýkoliv zásah úředníka je jen špatně. Představte si, že jste výrobce a dodáváte zboží do Německa a do Česka. A víte, že zboží které se v Německu skvěle prodává je v Česku neprodejné. Zkusíte i za cenu ztrát srazit cenu a zjistíte, že s nižší cenou a jiným složením, lze prodat i v Česku. Tržby stoupají a lidi si zvykli na přijatelnou cenu za jinou kvalitu. A teď vám nějaký ouřada nařídí, že musíte prodávat stejné zboží a za stejnou cenu. Co uděláte? Zkrachujete nebo snížíte i kvalitu zboží v Německu, abyste vyhověl? Jsem si jist, že drtivá většina výrobců udělá to druhé a výsledkem bude, že kvalitní zboží již nekoupíte nikde. Ať žije socialismus. Hlavně že si nebudeme mít co závidět.

0/0
11.7.2017 22:05

J59a53n 54P13a50l80l52a94s 1752446403152

Pane Chuchmo, ještě pořád jste se nevypořádal s námitkou, že za horší kvalitu platíme leckdy víc. To přece není o srážení ceny na úkor kvality, což se samozřejmě také děje.

+1/0
11.7.2017 22:58
Foto

V78á25c90l89a45v 97C37h34u78c43h28m37a 6945561798856

Víte to je otázka zda tomu tak skutečně je. Čemu říkáte horší kvalita? V jiné diskusi jsem se dočetl, že si dotyčný kupuje v Německu kvalitnější máslo za lepší cenu. A kvalitu hodnotil podle toho, že byl s máslem spokojenější, ač bylo nejspíš nějak upravované, protože se chovalo jinak než čisté máslo. Že nám něco víc chutná, či je nějak výhodnější neznamená vždycky vyšší kvalitu.

A navíc testy na které autor reaguje nic takového neprokázaly. Naopak lidi, kteří tomu uvěřili, že v Německu lze nakoupit levněji kvalitnější potraviny sami kolikrát píšou, že jde jen o jakýsi placebo efekt. Jejich zkušenosti to prý vyvracejí. Já osobně nevím, protože do Němec nakupovat nejezdím a umím si vybrat kvalitní výrobky u nás.

0/0
11.7.2017 23:19
Foto

V37á36c63l18a41v 18C25h32u97c11h80m68a 6315901358366

Navíc si ještě pamatuji jeden případ, který u nás koloval po netu. Autor byl nakonec za hlupáka, porovnával sice dva stejné výrobky, ale každé s jinou gramáží a mám takový dojem, že co se obsahu masa týkalo, tak ten náš výrobek byl na tom lépe.

0/0
11.7.2017 23:25

J83a58n 83P95a29l83l77a24s 1602336833362

Zkuste si přečíst tohle:

http://ekonomika.idnes.cz/luncheon-meat-tulip-v-cesku-a-v-nemecku-dy0-/test.aspx?c=A150703_195328_test_ozr

0/0
11.7.2017 23:32
Foto

V54á52c32l80a59v 61C68h49u60c81h30m82a 6955171218306

Koukněte na tu anketu. Skoro všem ten separát vadí, ale přitom to lidi kupují. Nepřijde vám to divné?

0/0
11.7.2017 23:44

J47a14n 50P52a87l74l15a24s 1952286263872

Osobní zkušenost: Nejezdím do Německa nakupovat, ale pracovně. Na svačiny a rychlé večeře kupuji výrobky, které se osvědčily (např. zmíněný lančmít). Pak jsem ho zahlédl u nás a bez koukání na cenu zakoupil. Nenapadlo mě, že ve stejné pixle bude jiný obsah. Už ho u nás samozřejmě nekupuji.

0/0
12.7.2017 8:37
Foto

V74á80c87l58a22v 18C21h77u63c75h28m77a 6125591308696

No vidíte, že jste si poradil. Bez EU, bez naší vlády, bez jakéhokoliv úředníka, který by stejně nic nevyřešil, jen byste příště kupoval dál šizené jídlo a nevěděl byste o tom.

0/0
12.7.2017 8:52

K61a64m79i41l 18S95e36d11l21á74č24e76k 1886559616801

S námitkou o leckdy (?) vyšší ceně není potřeba se nějak složitě vypořádávat. Je to totiž častý omyl, že by ceny měly být automaticky stejné v různých zemích. Zároveň je častý omyl, když lidé považují ceny v Německu za "normální".

V každé zemi je jiná úroveň cen potravin. Nejdražší jsou vždy ty malé země. Německo je naopak mimořádně levné v porovnání s ostatními bohatými státy Evropy.

0/0
11.7.2017 23:29

J58a19n 28P89a30l64l12a64s 1972246933462

http://ekonomika.idnes.cz/luncheon-meat-tulip-v-cesku-a-v-nemecku-dy0-/test.aspx?c=A150703_195328_test_ozr

0/0
11.7.2017 23:33

K92a74m37i20l 85S59e61d25l69á17č68e83k 1606329566561

A jak to vyvrací, co jsem napsal?

Nejdražší potraviny v Evropě:

1. Švýcarsko, 2. Norsko, 3. Dánsko, 4. Island, 5. Švédsko, 6. Rakousko, 7. Irsko, 8. Finsko, 9. Lucembursko

viz. Eurostat.

0/0
12.7.2017 0:07



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.