Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a28v38e47l 60Š26t42í81p39e45k 5309173554885

Co má kouření na ulici proboha společného se svobodou?

0/−1
6.6.2017 5:13

J50a57r45o12s17l88a31v 98A86n29d81r50ý44s85e98k 6785944699369

Dobrý den pane Štípku, pokud si ani nedokážete uvědomit, že vám něco vzali, tak to je hodně špatné.

+1/0
6.6.2017 13:17

P44a86v98e33l 83Š15t86í35p32e63k 5129153684855

Copak mi vzali, povídejte. Ale odpověď ani nečekám

0/0
6.6.2017 20:41

J24a81r18o41s17l82a51v 48A80n31d71r54ý62s28e96k 6115214129519

Pane Štípku, mě toho nevzali až tak moc, ale pouze zdánlivě. Vzali mi svobodu volby, kdybych chtěl udělat pro kuřáky kuřáckou hospodu. A kdybych si chtěl koupit cigaretu (legálně to prodávaný sortiment) a jít si ji vykouřit někam k točenému pivu, proč nemůžu, když je dost hospodských. kteří by mě to rádi umožnili? Na tohle se od vás žádných argumentů nedočkám. A na závěr jednu zcela nevýznamnou poznámku, která však podtrhne absurditu toho zákona: jsem nekuřák a měl jsem nekuřáckou hospodu.

+1/0
8.6.2017 8:18

P33a61v96e29l 63Š97t44í83p23e22k 5649303144895

Ale mě nezajímají hospody, pokud z nich kouř neuniká. Mě zajímají veškeré veřejné prostory, zejména ulice a parky.

0/0
8.6.2017 11:51

J47i86r86i 84T37i45c11h43y 2896349802357

Zpivani porovnavat s kourenim?!

0/0
5.6.2017 20:10

J81a93r84o83s98l12a15v 85A15n87d78r97ý94s28e52k 6615474579439

Svoboda zpívat je jako svoboda kouřit. Když vám ji někdo vezme utrpíte stejnou ztrátu, ztrátu svobody.

+5/0
5.6.2017 21:22

P43a84v68e34l 81Š95t66í31p77e69k 5969793124445

Prosím? A píchat někomu na ulici stříkačkou násilím heroin je taky svoboda?

0/−2
6.6.2017 5:14

J78a97r42o77s36l16a75v 50A16n94d28r44ý34s46e79k 6125664589309

Heroin je u nás legálně povolený? Že o tom nevím. A někomu něco aplikovat násilím je také povoleno? Ani o tom nevím :-).

0/0
6.6.2017 13:19

P98a97v39e24l 72Š17t24í11p32e12k 5519363884465

Aplikovat násilím cigarety povolené je, zatímco stejně škodlivý heroin nikoli. Proto jsem pro zrovnoprávnění.

0/−2
6.6.2017 20:42

J29a67r22o75s20l40a62v 25A98n60d32r53ý79s38e18k 6105774709669

Vám někdo násilím nutí cigarety? Vy musíte chodit do podniků, které byly jasně označeny symbolem cigarety? A co vás tam tak táhlo? To jste nějaký masochista nebo jste to měl od někoho nařízeno? A jestli si myslíte, že legalizace heroinu je správná, klidně se staňte poslancem a zkuste to prosadit, máte svobodu :-)

0/0
8.6.2017 8:21

P64a39v36e64l 96Š20t74í84p79e86k 5149863364165

Ne, já musím chodit po ulici a nekuřácké ulice jsou momentálně nejblíž v New Yorku. Někdo zas musí bydlet u sebe doma a nemůže větrat , protože pod ním bydlí kuřák.

0/0
8.6.2017 11:49
Foto

R67o23m16a27n 85K67o97z96e55l 4287116163714

Jak jsem si vzpomněl na Dědictví aneb kurvahošiguntag, kde pánové začnou v luxusní restauraci zpívat a hned jsou napomínáni a je to rok 1992.

0/0
5.6.2017 19:59
Foto

B39r52o43n66i72s24l71a90v 36G53a82b41r87y16š 2532359191

To bych si taky mohl začít zpívat v knihovně, když všichni studují. Ale nemůžu. Není to omezování mé svobody?

0/−1
6.6.2017 11:07

J40a46r26o36s92l70a20v 12A31n52d65r57ý66s96e21k 6625524129709

Můžete, když to ostatním nebude vadit. Když jim to vadit bude, budete si to muset vyřešit s vedením knihovny. Bez zbudování kuřácké hospody (vylepením cedulky na okno) a souhlasu hospodského ani ti kuřáci v tom kterém lokále hulit nemohli.

+1/0
6.6.2017 13:23
Foto

Z17d94e76n43ě53k 73M78a16t61u90š76k36a 7608806285356

kouření v hospodě mi vadí.

Ale ještě víc mi vadí, jako houby po dešti se množící všechny ty zákazy, příkazy a omezení.

+1/0
5.6.2017 18:16

J39a95r68o17s10l76a19v 16A26n59d38r83ý51s21e34k 6925394209819

Pane Matuško, mě kouření vadí taky, ale přesto hájím svobodu volby tady už v tolika diskusích, že jsem málem zapomněl že jsem nekuřák :-).

+2/0
5.6.2017 21:19

P44a61v40e63l 44Š25t43í58p31e12k 5279363614965

Jakou máme na ulici svobodu volby? Chodit slalom a doufat, že se vyhneme?

0/−1
6.6.2017 5:15

J89a21r84o42s95l54a56v 66A91n90d41r49ý85s75e51k 6195424739299

Když vám vadili kuřáci zavřeni ve svých kuřáckých hospodách, tak teď asi budete muset doufat že se vyhnete :-)

0/0
6.6.2017 13:25

P27a83v19e94l 46Š47t14í82p50e57k 5189363484525

Kde tvrdím, že mi vadili, pokud ani molekula kouře neunikla mimo hospodu? Nebojte, i na ty pouliční dojde

0/−1
6.6.2017 20:43

J50a54r66o76s35l46a28v 49A94n75d63r22ý34s82e69k 6395134289179

Na pouliční dojde? To je jak z manifestu KSČ. Když dojde, dojde, bude to spravedlivé, nekouří se nikde, tak nikde, ne paradoxně jen v prostorech kde to bylo nejvíc vyžadováno (že vy jste to nevyžadoval, to mi ani nepište, vy jste tam ale vůbec nemusel chodit, měl jste na výběr restaurace kde se nekouřilo). No a když tak hezky dojde na ty nenáviděné kuřáky v ulicích, tak potom třeba dojde i na další podivné koníčky a záliby, no a potom třeba i na ty obyčejné činnosti, bude to prostě zakázané, a najednou se to dotkne i vás, zakážou vám něco. To budete vřískat. Ale bude pozdě, protože přemýšlet jste o tom měl když zakazovali těm kuřákům kuřácké hospody (proti kterým tak vystupujete, ale vlastně vám ani vadit nemusely, protože chodit se tam nadýchat kouře vás vůbec nikdo nenutil). A bude to :-)

+1/0
8.6.2017 8:28

P40a24v59e84l 37Š44t84í86p28e18k 5239513464745

A kterépak další takové "koníčky" také vraždí okolní lidi, kteří s nimi nemají nic společného.

0/0
8.6.2017 11:50

R72i59c39h32a69r46d 97S64i15e58m35k35o 9160436854749

R^

Bude mnohém hůře, mnohém více, než si dnes dokáže kdokoliv vůbec představit.

+10/0
5.6.2017 15:38

J19a42r57o50s20l18a64v 67A48n68d21r94ý81s73e32k 6255344889649

Máte pravdu, pane Siemko, bohužel.

+3/0
5.6.2017 15:45

V45ě70r73a 97F68o81l14t17ý25n98o62v34á 1528396767969

Trochu to upřesněte v čem bude hůř. Děkuji,

0/0
5.6.2017 19:12

J15a85r78o36s14l47a44v 50A94n24d82r40ý25s93e88k 6645424459269

Ač byl váš dotaz zřejmě směřován na pana Siemka, převezmu to za něj: zákazy, restrikce, potlačování svobod, to je to co nás čeká.

+6/0
5.6.2017 21:21

P92e15t34r 42B50r57o82d22s38k70ý 5706163185139

...... zase ten Prágl !, tam maji vopravdu všecko, dokonce aj konfliktní tým;-D - jak si asi mysleli že to dopadne když tam maji milionpět putyk, barů, pajzlů, klubů, kaváren, bordelů .........

+1/−1
5.6.2017 15:00

J46a28r77o88s47l68a31v 86A43n81d74r91ý49s74e78k 6815684299289

I z bordelů? ... ajaj, tak to má zákaz širší platnost než jsem myslel :-). Jinak díky pane Brodský za názor.

0/0
5.6.2017 15:10

Z95b36y49š31e73k 50H65l42i41n35k47a 3571953150503

Zpívat se sice ještě smí, ale jen písničky, které nepodléhají autorskému zákonu, nebo s poplatkem pro OSA.

Jinak mluvit o svobodě v případě závislého (tedy nesvobodného) člověka je oxymoron.

+6/0
5.6.2017 15:00

J77a34r67o76s98l63a51v 10A64n59d62r68ý87s63e93k 6415434319839

Dobrý den, na čem je asi ten pan hospodský tak závislý, aby mluviti o jeho svobodě bylo tohroznéslovokterénevímcoznamená?

0/0
5.6.2017 15:07

Z44b62y80š84e46k 63H10l20i34n81k91a 3141493340713

Hospoda je prostor přístupný veřejnosti. Tedy by pro něj měla platit stejná pravidla, jako pro jakékoliv jiné prostory tohoto druhu. Hospody však měly z nějakého podivného důvodu výjimku na čistotu ovzduší.

Na druhé straně to, jak je postaven současný zákon, je blbost. Hospodský by měl mít možnost zřídit si oddělený kuřácký prostor (ale ne hned u vchodu), nebo řešit kouření výkonnou ventilací (samozřejmě v provozu, ne vypnutou, když někdo kouří). Zákaz kouření v ryzích nálevnách, kde se nepodává jídlo, je taky hovadina.

0/0
5.6.2017 15:27

J75a25r39o68s63l67a42v 66A60n67d78r18ý31s21e56k 6895834769209

Pane Hlinko, právě status hospody ve vztahu k soukromému vlastnictví a tudíž právu rozhodovat o službách v ní kontra veřejná přístupnost, je problematika, kterou bych nechtěl tady rozebírat, už se to hodně rozebíralo jinde a tady ten článek je o něčem trochu jiném (jak jsem napsal v mém prvním vzkazu).

S vašim druhým odstavečkem bez výhrad souhlasím.

0/0
5.6.2017 15:38

Z67b86y76š24e42k 93H16l58i12n75k92a 3821463380293

V soukromém vlastnictví jsou i kina, autodílny, obchody, prostředky pro přepravu lidí atp. Nikde se nesmí kouřit v prostoru pro zákazníky. Proč? Jen v hospodě se smělo. Proč?

I ten můj druhý odstavec je stále ještě výjimka z pravidla, ale únosná.

+1/−1
5.6.2017 15:44

J98a35r97o75s70l25a64v 53A58n73d88r72ý26s42e23k 6235154379359

Váš druhý odstavec je přesně to, co by drtivé většině odpůrců stačilo, kdyby to takhle bylo, nejsou tak bouřlivé debaty a taky by nebyly takové problémy s kouřením před hospodou, prostě spoustu problémů by odpadlo a nikdo by neměl problém.

+1/0
5.6.2017 16:01

Z90b77y68š65e37k 91H70l83i94n38k40a 3671533200543

Ano.

Ale ohánět se jakýmsi právem či svobodou soukromého vlastníka je v této situaci naprosto falešná a hloupá argumentace. Jestliže poskytuji služby veřejnosti, prostě si nemůžu dělat co chci. To můžu v soukromém klubu, který je pro veřejnost uzavřen.

+2/−4
5.6.2017 16:08

J49a40r35o39s28l46a78v 23A59n80d28r79ý11s31e76k 6835254249809

Až bude kouření nelegální, tak budete mít pravdu, že hospodský nemůže otevřít kuřáckou hospodu, ale s legálním produktem?? Měl by tu možnost mít, protože nabízí něco co je legální a už na dveřích na to upozorní. Budete chodit do vegetariánské restaurace, dožadovat se stejku a pokud vám ho restauratér nedá nesmí svoji restauraci provozovat?

+3/0
5.6.2017 16:18

Z10b37y38š50e12k 47H39l57i21n43k13a 3331573470853

Stejnou možnost by pak měl mít i soukromý majitel kina, autobusu, prodejny čehokoliv, atd. Nemá.

Ve vegetariánské restauraci se nebudu dožadovat steaku, stejně jako se v prodejně potravin nebudu dožadovat prodeje šroubků. Ale budu se dožadovat stejného principu, jako v ostatních prostorách určených pro veřejnost. S tím, že nemám problém s výše uvedenou výjimkou.

0/0
5.6.2017 16:23
Foto

F24r76a44n90t76i53š72e96k 66K43š60í17r 2559696245

Ano i zde by si měl majitel rozhodovat o tom, zda se v jeho provozovně (ať už provozuje cokoli) může nebo nemůže kouřit. Jde o vlastnická práva, která byla tímto fašistickým zákonem pošlapána.

+6/0
5.6.2017 16:59

Z37b13y38š13e17k 17H20l82i23n95k24a 3221313750733

Podstatou práva by měl být nějaký konsenzus, který nastaví pravidla pro rozumné žití co největšího množství lidí. Volné hulení v hospodách tím konsenzem není, ale současný zákon je stejná pakárna, jen naruby.

0/0
5.6.2017 16:13

J65a50r45o20s54l32a21v 27A57n46d49r29ý82s80e86k 6195354289189

Nebylo volné hulení, jen někteří hospodští si mohli zvolit, že svůj podnik udělají kuřácký, museli na to upozornit, tak že by zasáhli někoho omylem zakouřeným prostředím nehrozilo.

+2/0
5.6.2017 16:20

Z36b95y22š74e33k 89H98l63i23n25k12a 3871313610563

Proč se nesmí kouřit například v soukromých kinech? Vadí vám to, nebo ne?

0/0
5.6.2017 16:24

J88a38r95o37s21l77a87v 83A55n31d29r97ý83s63e15k 6695284109569

Pane Hlinko, mě osobně vůbec ne, jsem nekuřák a provozoval jsem i nekuřáckou hospodu ještě dávno před tímto zákonem (napsal jsem o tom v jednom svém minulém blogu). Ale asi ani nikomu dalšímu, žádná poptávka po tom nebyla (kdyby byla, byly by kuřácká kina, teda dřív, teď už by samozřejmě nemohla vzniknout) protože do kina jdete sledovat film, do hospody jdete za něčím jiným, třeba za pivem které je pro mnoho lidí spojeno s cigaretou, tak proč by jim hospodský nevyšel vstříc, když na to upozorní a oželí tržby od těch, co kouř nesnesou, je to jeho volba (teda byla, teď už je bohužel o tuto svobodnou volbu připraven)

+3/0
5.6.2017 16:30

Z51b83y65š86e32k 93H52l43i88n65k11a 3561213320543

Vedete falešnou argumentaci. Dřív se v kinech naprosto běžně kouřilo - podívejte se na nějaké staré filmy. Pak bylo kouření v kinech zakázáno zákonem. Jenže už je to tak dlouho, že vám to ani nepřijde. Stejně, jako tu vy argumentujete pro hospody, může kdokoliv jiný argumentovat pro kina atd.

Já bych nic nenamítal ani proti kouření v kinech a jinde - za stejných podmínek, jaké jsem napsal pro hospody. Zkrátka - kuřák nemá žádné právo obtěžovat či ohrožovat své okolí v prostorách, které jsou určené veřejnosti. Je však možné se dohodnout na takových pravidlech, která uspokojí obě strany (militanty z obou táborů vyjímám, ty neuspokojí nic). To se bohužel neděje.

+1/−1
5.6.2017 16:44

J68a19r30o51s71l85a16v 96A37n20d28r29ý80s63e66k 6735274319449

Právě o tom to je pane Hlinko, já bych byl pro kuřácká kina, pokud by bylo řádně označeno, tak proč ne, to je právě o té svobodě (protože do kin chodí převážně děti, těžko by se dnes už takový podnik uživil), ale měla by být možnost takový provoz zřídit. Myslím, že my dva bychom se nakonec dohodli, jdeme oba cestou snahy po oboustranně přijatelném řešení, ale bohužel jinak je v obou táborech značné množství naprosto nesmiřitelných netolerantních odpůrců, což je škoda. A navíc je to všechno jedno, oni ti nahoře si to stejně odhlasují jak se jim líbí. Děkuji za vaše příspěvky do diskuse a přeji hezký večer.

+2/0
5.6.2017 18:04

Z38b61y46š93e17k 71H20l30i76n61k11a 3621203760423

S označením to nijak nesouvisí. Problém je v tom, že kuřáci bezdůvodně omezují nekuřáky, ale i jiné kuřáky, kteří zrovna nechtějí kouřit. K tomu nemá žádné oprávnění ani majitel hospody - ten má naopak povinnost zařídit prostředí tak, aby své hosty nepoškozoval. Kouření jasně a prokazatelně hosty poškozuje. Ale také jeho zaměstnance, ty dokonce nejvíc. Měl jste hospodu, takže určitě víte, za jaké hovadiny vás rozcupuje hygiena. Za zahulený lokál však nikoliv. Proč? Důvodů k rozcupování je tu přitom dlouhá řada.

Jediným správným řešením je najít způsob, jak uspokojit obě strany, aby ani jedna nebyla diskriminovaná (kuřácké kecy o tom, že nekuřák nemá chodit do kuřácké hospody jsou jasnou diskriminací). Takovým řešením je v první řadě ohleduplnost kuřáků vůči svému okolí, pak třeba ještě kuřárny nebo kvalitní ventilace.

0/−3
5.6.2017 20:11

J91a28r62o30s71l45a32v 63A84n33d65r30ý34s22e54k 6365484209269

Pane Hlinko, pořád tam nějak nespatřuji toho poškozeného (pokud tedy nebudu brát v úvahu toho zaměstnance, u toho jediného by mohl nastat stav, že by se do takového prostředí dostal do jisté míry nedobrovolně, ale pouze do jisté míry a to je celé na jinou debatu). Hospodský kuřák otevře kuřáckou hospodu do které chodí kuřáci. Kdo je ten poškozený? Všichni jsou tam dobrovolně a všichni to tak chtějí. Z čeho pramení ta potřeba jim to zakazovat? Před čím je má zákaz chránit? Před jejich dobrovolným rozhodnutím? Opravdu nemůžu najít argument pro takový zákaz.

+5/0
5.6.2017 21:17

Z24b82y58š87e53k 88H70l33i94n30k94a 3271983660593

Ještě jednou - psal jsem že ten zákon je blbě. Stejně blbě však je, když je v hospodě nahuleno. Správné řešení je takové, že hospodský má povinnost udržovat určitou kvalitu vzduchu (normy na to jsou) a jak si to zařídí, je jeho věc. Případně může zřídit kuřárnu, aby lidi nehulili venku pod okna bytů.

0/0
5.6.2017 21:29

J91a30r50o63s46l21a72v 40A22n81d62r44ý70s19e59k 6465284139319

Ne pane Hlinko, to je špatně, kuřáci chtějí být v zakouřeném prostředí, hospodský také a umožní jim to, cigaretový dým je produkován legálním prostředkem, cigaretou, a všichni zúčastnění to tak chtějí, kde je místo pro regulaci a zákazy, koho bude nařízení chránit? Ale to už se tu přeme o extrémy, vy by jste nařizoval určitou čistotu ovzduší v místě, kde to nikdo nechce, já jsem zase vygradoval myšlenku, že kuřákům kouř nejen že nevadí, ale dokonce ho vyžaduji. Shodneme se však, že ten zákon je blbě. Pokud by nabízel variantu, třeba právě ty kuřárny, necítili by to kuřáci a majitelé kuřáckých hospod jako takový zásah do jejich svobod, ten zákon z nich udělal psance, které doslova vyhnal na ulici, a to je hodně špatné.

+4/0
5.6.2017 21:45

J32a53r30o93s67l10a76v 28A32n96d34r40ý44s79e69k 6745434629179

Děkuji všem případným diskutujícím za jejich příspěvky. Jen bych chtěl upřesnit: článek není o škodlivosti kouření ani o právu nekuřáka dát si v jakékoliv hospodě řízek bez kouřové oblohy. Je o svobodě a o tom, jak nám ubývá. Přeji všem krásný den.

+14/0
5.6.2017 13:55



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.